Maak je verbeelding wakker 

Als kunstenaar in de klas werk ik vanuit het motto: kijk dieper... Het is belangrijk om verder te kijken dan wat je op het eerste gezicht ziet. Als je daar de tijd voor neemt, maak je je verbeelding wakker. In mijn lessen probeer ik de kinderen te inspireren om verder te kijken en zich te verwonderen over de wereld om zich heen. Ik kies materialen die passen bij hoe oud ze zijn, wat ze kunnen maar waar ze niet zo vaak mee werken. Op die manier kunnen de kinderen de opdrachten goed uitvoeren maar worden ze ook uitgedaagd. Ik vind het mooi om te zien hoe kinderen hun eigen verbeelding omzetten naar iets tastbaars, iets wat anderen kunnen zien en bewonderen. Ik bedenk lessen op basis van jouw vraag of vanuit dingen waar ik zelf enthousiast over ben.

Dus ben je op zoek bent naar een kunstenaar die, vanuit haar kunstenaarschap de verbeelding van kinderen wakker schudt, neem dan contact met mij op.  In een vrijblijvend gesprek kunnen we dan bekijken of ik de kunstenaar in de klas ben die past bij jouw vraag. Afhankelijk van je vraag kan ik aansluiten op een thema waar de school aan werkt of ik bedenk lessen vanuit mijn eigen fascinatie voor dingen uit de natuur, kunst, cultureel erfgoed of geschiedenis.

Review leerkrachten

Leerkracht groep 4 – Carolusschool, Den Haag: Alles is goed voorbereid. Het is een heel mooi eindproduct geworden, met materialen waar kinderen niet altijd mee in aanmerking komen. 

 

Leerkracht groep 3 - Carolusschool, Den Haag: Leuke inleiding die aansluit bij belevingswereld van de kinderen. De kinderen konden veel gebruikmaken van hun eigen fantasie.

 

De Ontwerpjuf, collega: Marlies houdt overzicht tijdens haar leuke en verhalende ‘kunstworkshops / kunstlessen’ en heeft ook aandacht voor ieder kind.

Review leerlingen

Leerling groep 4: Juf kom je dit jaar nog een keer?  Ik: Ik denk het niet. Leerling: Volgend jaar dan? Ik: Dat weet ik niet. Week later - leerling: Weet je al of je volgend jaar nog een keer komt?

 

Leerling groep 8: Ik vond het fijn dat ik binnen de opdracht zelf mijn onderwerp en materiaal  mocht kiezen. (Aangeboden materialen waren knipsels, gekleurd papier, potloden en oliepastel)

Lessen 

Onder- en middenbouw

Midden- en bovenbouw

Onder-, midden- en bovenbouw